Druhy kol
Silniční kolo:
Tradiční kola používaná pouze na nenáročný terén (silnice) Rozhodně nevhodné do terénu! Lehká konstrukce, oddělené plášťe s tenkou duší nabízí skvělé podmínky jak pro jízdu po rovnině, tak z kopce, ale i do kopce je lehké šlapat. Silniční kola patří k nejdražším, ale za to nejkvalitnějším kolům vůbec.
Crossové kolo:
Kolo vhodné jak na silnici, tak do menšího terénu. Disponuje středně velkými pláštěmi, pevným rámem, někdy i odpruženou vidlicí. Hodí se jak pro vrcholové cyklisty, tak pro občasné řidiče. Jeho cena je různá, pokud tedy chcete s kolem jezdit daleké cesty, určitě se vzdejte více peněz, za to ale budete mít na cestách spolehlivého společníka... pro ty, kteří chtějí na kole jezdi málokdy, mohou zakoupit ty nejlevnější, třeba i pod 3000,-
Trekkingové kolo:
Dalo by se říci, že trekking je upravené crossové kolo, které má blatníky, nosič, stojan, světla a další příslušenství. Jedná se o kolo na delší výlety, kdy si ssebou neberete jen pití. Pokud si radí pohrajete s kolem, tak doporučuji koupit crossové nebo horské kolo, dokoupit blatníky, stojan, nosič, světlo ( nejlépe LED ) , blikačku a tachometr, a rázem méte trekkingové kolo.
Horské kolo:
Nemusím představovat. Horská kola se vyrábí v opravdu široké skále. Dnes už skoro všechny s odpruženou vidlicí, která se uplatňuje i na crossových kolech. Existují také celo-odpružené rámy. U horského kola jde hlavně o výdrž a zároveň pohodlí.